П Р О Т О К О Л
Гр. КЮСТЕНДИЛ, 13.03.2020 г.
Кюстендилският административен
съд в открито съдебно заседание на тринадесети март две хиляди и двадесета
година в състав:
СЪДИЯ: АСЯ
СТОИМЕНОВА
с участието на секретар: Антоанета Масларска
и в присъствието на прокурора:
постави за разглеждане: Адм. д. № 55/2020 г.
докладвано от: СЪДИЯ СТОИМЕНОВА
На именното повикване в 09:40
часа се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ – редовно призован, се явява
заедно с адвокат А.А., с пълномощно по делото.
ОТВЕТНИКЪТ – редовно призован, не се явява
и не се представлява.
СЪДЪТ докладва постъпилите по делото
отговор от ответника с вх. № 1075/21.02.2020 г. заедно с приложенията и молба
от ответника с вх. №1386/12.03.2020 г.
СЪДЪТ връчи
препис от молбата на жалбоподателя.
СЪДЪТ намира, че следва да остави без
уважение обективираното в молбата с вх.
№ 1386/12.03.2020 г. искане за отвод на съдията-докладчик от разглеждането на делото, доколкото не са налице
предпоставките, предвидени в чл. 22, ал. 1, т. 6 от ГПК във вр. с чл. 144 от
АПК. Съгласно чл. 22, ал. 1, т. 6 от ГПК не може да участва като съдия по делото
лице, относно което съществуват други обстоятелства, извън посочените в т. 1 -
5, които пораждат основателно съмнение в неговото безпристрастие. В случая
подобни обстоятелства не са налице. Обстоятелството, че съдия Стоименова се е произнесла по
същество по адм. дело № 45/2020 г., адм. дело № 46/2020 г., адм. дело № 47/2020
г. и адм. дело № 48/2020 г., всички по описа на Административен съд –
Кюстендил, със страни И.С. – жалбоподател, и директорът на ОП „Чистота” при Община Кюстендил – ответник,
и е уважила жалбите, не е основание, което поражда основателно съмнение в нейното безпристрастие. Следва да се отбележи, че всички основания за отвод се основават на фактически
основания, които пораждат основателно съмнение в безпристрастието на съдията,
но само по себе си твърдението на страната, че съдът не е безпристрастен, не
може да послужи като основание за отвеждане на съдията по делото. Правната
възможност да се иска отвод на съдия е недопустимо да се използва от страните
за постигане на цели
като избор на съдия, натиск
върху съда и т.н.
Воден от гореизложеното и на
основание чл. 22, ал. 2 във вр. с ал. 1, т. 6 във вр. с чл. 23, ал. 2 от ГПК
във вр. с чл. 144 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ обективираното
в молбата с вх. №1386/12.03.2020 г. искане
за отвеждане на основание чл. 22, ал. 1, т. 6 от ГПК на съдия Ася
Стоименова от разглеждането на адм. дело
№ 55/2020 г. по описа на Административен съд – Кюстендил.
Определението не подлежи на
обжалване.
АДВ. А.: Да се
даде ход на делото.
СЪДЪТ
намира, че са налице процесуалните предпоставки за даване ход на делото и
О П Р Е
Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
ДОКЛАДВА
ЖАЛБАТА: Делото е образувано по жалба от И.Г.С.,***,
срещу мълчаливия отказ на директора на ОП
„Ученическо хранене” при Община Кюстендил за предоставяне на достъп до
информацията, поискана със заявление за достъп до обществена информация с рег.
№ 001/02.01.2020 г.
С Определение № 126/11.02.2020 г.
съдът е указал на страните
доказателствената тежест в процеса.
АДВ. А.: Поддържам жалбата. Да се приемат
представените доказателства.
СЪДЪТ намира представените от страните
заверени копия от документи за допустими и относими към предмета на доказване,
и
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА като
доказателства по делото представените от страните заверени копия от документи.
АДВ. А.: Нямаме други искания.
СЪДЪТ намира
делото за изяснено от фактическа и правна страна, и
О П Р Е
Д Е Л И:
ОБЯВЯВА съдебното дирене за приключено и дава ход на
устните състезания.
АДВ. А.: Уважаема госпожо съдия, моля да
уважите жалбата, с която е сезиран съдът. Само ще добавя това, че общинското
предприятие е не само правен субект по смисъла на § 1, т. 4 от ДР на ЗДОИ, а е
правен субект въобще и най-вече по смисъла на Закона за финансовото управление
и контрол в публичния сектор, тъй като изрично общинските предприятия са посочени
в чл. 2, ал. 2, т. 1 от закона. С този закон са били въведени тъй наречените
системи за финансово управление и контрол в публичния сектор. Общинското
предприятие е в обхвата на публичния сектор и от това, което до момента наблюдаваме
не само по този спор, е ясно, че в общинското предприятие въобще няма изградена
функционираща система за финансово управление и контрол, и съответно се
разходват публичните средства непрозрачно, т.е. точно обратното на това, което
се изисква по смисъла на Закона за публичните финанси, и в този смисъл ще Ви
помоля да уважите жалбата. Представям списък на разноските и моля съгласно него
да ни бъдат присъдени.
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ: Уважаема госпожо съдия, моля да
уважите жалбата. Бих добавил, че със същия предмет, със същата жалба миналата
година съм получил писмени разрешения за достъп до обществената информация от
г-жа Л. Б. по същите теми, само че за други счетоводни периоди. Отделно ни е
предоставена информация, свързана с финансовите резултати на хотел „Кюстендил”. Миналата година с три отделни заявления ни беше предоставена
информация за предишни три счетоводни финансови години. Информацията, която
поисках, е от голям обществен интерес, защото показва нуждата от прозрачно разходване на публични финанси, които в случая,
при положение че ползвайки възможността си за достъп до първичните счетоводни
документи на Община Кюстендил, установих различия във финансовия отчет на
предприятието, ръководено от Л. Б., с 28 000 лева в годишния отчет, който
беше приет дори от общинския съвет, без общинските съветници да знаят и да са
видели реалните счетоводни резултати. Двама души знаят за това, че този
финансов отчет не е верен, това е директорът, който е съставил отчета, и
кметът, който е подписал договори за хора, които са получавали заплата от 28 000
лева за миналата 2019 г., за да извършват трудова дейност в хотел „Кюстендил”.
АДВ. А.: Искам да кажа, че са изцяло недобросъвестни
ответниците, тъй като лично аз с г-н С. многократно посещавахме г-жа Базовичка
и съответно й беше казано в прав текст да бъдат така добри да ни отговорят, за
да се избегне съдебен спор и съответно и разноски, включително и моя адвокатски
хонорар, така че, госпожо съдия, няма какво повече да се каже.
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ: От моята десетгодишна практика
с общинските предприятия открих, че това е единственото нещо, което мотивира
общинската администрация. Досега имахме и случай, когато П. П.трябваше да плати
глоба от 15 000 лева за неизпълнение на съдебно решение, каквито и Вие
имате случаи вече във Вашата практика, но тогава г-жа Стойчева му опрости този
дълг към държавата и към нас, така че практиката е – единствено адвокатските
хонорари карат общинската администрация да работи нормално.
СЪДЪТ обяви устните състезания за
приключени, както и че ще се произнесе с решение в едномесечен срок.
Протоколът
се изготви в с.з.
Заседанието приключи в 09:50
ч.
СЪДИЯ:
СЕКРЕТАР: