П Р О Т О К О Л
Гр. КЮСТЕНДИЛ, 10.03.2020
г.
Кюстендилският административен
съд в открито съдебно заседание на десети март две хиляди и двадесета година в
състав:
СЪДИЯ: ГАЛИНА
СТОЙЧЕВА
с участието на секретар: Лидия Стоилова
и в присъствието на прокурора:
постави за разглеждане: Адм.д. № 478/2019 г.
докладвано от: съдия СТОЙЧЕВА
На именното повикване в 10:30 часа се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ, редовно призован, не се явява,
същият се представлява от адв. К.Д., надлежно упълномощена.
ОТВЕТНИКЪТ, редовно призован, не се явява,
същият се представлява от адв. Д. И. – С., надлежно упълномощена.
СТРАНИТЕ: Да се даде ход на делото.
СЪДЪТ счита, че липсват процесуални
пречки за даване ход на делото и
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ДОКЛАДВА: Оспорва се Акт за установяване
на задължение по декларация по чл. 107, ал.3 ДОПК, с който е определен размера
за ТБО за оспорващия търговец за 2016, 2017 и 2018 г. за сумата 3 020,74 лв.,
включително главница и начислени лихви. В жалбата са изложени основания за незаконосъобразност
по чл. 146, т. 2, 3 и 4 от АПК, като се оспорва и предоставянето на услугите по
чл. 62 от ЗМДТ от Община Сапарева баня, както и способът за определяне размера
на ТБО през процесния период.
СЪДЪТ докладва определение от 22.01.2020
г., с което са конституирани страните в производството, приета е адм. преписка
във връзка с оспорения акт, дадени са указания на страните относно
доказателствената тежест в процеса, включително относно необходимостта за
представяне на допълнителни писмени доказателства.
От кмета на Община Сапарева баня
са изпратени Заповед № РД-08-98 от 10.03.2016 г., както и документите във
връзка с определянето на способа и размера на ТБО, последните описани в писмо от 10.02.2020 г.
АДВ. Д.: Поддържам жалбата. Да се приемат
представените доказателства. В днешно с. з. представям договор за възлагане на
обществена поръчка, с който Община Сапарева баня възлага на ЕТ да осъществява действията по събиране на
отпадъците ведно с приложение, което е към документите за обществената поръчка на
кои улици в гр. Сапарева баня ще се извършва това събиране на битови отпадъци.
Договорът е публикуван на сайта на Община Сапарева баня, като в тази връзка към
него има приложения и моля да задължите ответника да представи приложенията,
касаещи процесния период, като договора е
от 2015 г. като в приложението е посочено по кои улици се осъществява
сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци, както и какъв е броят на съдовете за смет. Улицата,
на която се осъществява дейността на ЕТ, не е включена.
Представям протокол за приемане и
предаване на пластмасова кофа между фирмата, която осъществява събиране на
отпадъци в гр. Сапарева баня и ЕТ „С.А.С.“ от 03.01.2017 г., когато
всъщност е предоставена кофа за събиране на отпадъци.
По делото не е представена цялата
наредба на Община Сапарева баня по отношение на това, как се определя ТБО,
представена е само първа страница и следващи са представени, но не е в цялост.
Моля да задължите ответника да представи цялата наредба, актуална към края на
2015 г. Има такава за следващите години, но тази, как се определя ТБО за 2016 г.,
не е представена в цялост.
По делото не се съдържат данни
относно приложимия начин за изчисляване на ТБО за 2016 г. и размера на отделните
компоненти, включени към нея. Моля същата да се представи.
Моля да се представи решението на
ОбС – Сапарева баня за определяне ТБО за 2016
г. и одобрената план-сметка за всяка от дейностите. По делото има план-сметка,
мисля, че е за 2013 г., но за следващите
години няма представени такива.
Моля да допуснете до разпит един
свидетел, при режим на довеждане, за следващо с. з., който ще докаже, че на
улица „М.“ такава услуга по събиране на отпадъците не е извършвана за 2016
година.
АДВ. И.: Оспорвам жалбата. Моля да
приемете приложената административна преписка така, както е представена от Община
Сапарева баня.
По отношение на договор № 47 от 17.09.2015 г. не възразявам да бъде
приет, като се задължавам да представя до следващо с. з. приложенията към него.
По отношение искането за
представяне на наредбата, актуална към
2015 г., с писмо от 10.02.2020 г. до КнАдмС са представени Решение № 26 от Протокол
№ 15 от 07.12.2012 г., ведно с приетата наредбата.
Следващото изменение на тази наредба е с Решение № 109 от Протокол № 10 от
31.05.2016 г., т.е. до 31.05.2016 г. е действала наредбата, приета през 2016 г.
Ще представя наредбата, актуална към м.12.2015 година.
По отношение на искания свидетел
считам, че такъв не би следвало да се допуска дотолкова, доколкото не следва да
се събират доказателствени средства в тази връзка със свидетелски показания. По
делото са налични достатъчно писмени доказателства, от които е видно как е извършвана
дейността и на кои места, още повече, че самият ЕТ е осъществявал дейност през
процесния период, и доколкото е осъществена дейност, същият е генерирал отпадъци,
но няма доказателства да е генерирал и депонирал същите сам. В случай, че
допуснете свидетел на страната на жалбоподателя, моля да допуснете един такъв и
на страната на Община Сапарева баня, като моля да ми дадете подходящ срок да
уточня имената му.
АДВ. Д.: Свидетелят искам да бъде допуснат във връзка с
представения днес договор за осъществяване на тези дейности, като в този
договор не е включена ул. „М.“. Представих доказателства за предоставяне на
кофа за смет от началото на 2017 г. Твърдим, че самостоятелно сме осъществявали
събиране и извозване на битови отпадъци.
АДВ. И.: В случай, че самостоятелно фирмата
е организирала дейността по сметосъбиране и сметоизвозване, подлежи на
разрешителен режим, какъвто не виждам да е представен към настоящия момент по
делото.
На второ място, няма задължение общината да
предоставя безплатно съдове за събиране на битови отпадъци. Същите се закупуват
от общината и когато лицето е заплатило
съответната такса, е получило такава кофа. Това далеч не означава, че 10 години
преди това не е закупена такава кофа, или че не е използван контейнерът, който
се намира на същата улица срещу сградата, стопанисвана от ЕТ.
Моля да ни допуснете до разпит един свидетел, който да дойде и да обясни как се извършва
сметосъбирането, сметоизвозването, поддръжката на обществените места и въобще извършването
на всички услуги по чл. 66 от ЗМДТ.
По делото са представени
доказателства по отношение на сметосъбиране и сметоизвозване, представени са
графици кога и как е осъществявана дейност, но с оглед разпределението на доказателствената
тежест, моля при тази ситуация да ни дадете възможност да представим и други
доказателства по отношение на извършването на други видове услуги, освен
сметосъбирането и сметоизвозването, а именно поддържане чистотата на населените
места, поддържане на депо и т.н.
Доколкото имам информация, не през
целия процесен период дейността по сметосъбиране и сметоизвозване е извършвана от
ЕТ „К.-М.П.“ по представения в днешно с.з. договор. Община Сапарева баня, освен
че възлага с обществена поръчка този вид дейности, може и сама да извършва такива
дейности за част от населените места. В тази връзка моля да ми предоставите
възможност да представя доказателства в следващо с.з.
СЪДЪТ счита, че представените от ответната
страна доказателства, както и представените от жалбоподателя в днешното с.з. такива,
следва да бъдат приети по делото.
Извън горното, СЪДЪТ счита
доказателствените искания на страните за основателни. Същите са относими към
предмета на предявения с жалбата правен спор.
С оглед на изложеното, СЪДЪТ
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА И ПРИЛАГА като доказателства по делото
документите, изпратени с Писмо изх. № ЖВ-21-4 от 10.02.2020 г. на кмета на Община
Сапарева баня, надлежно описани в същото, както и представения от жалбоподателя
Договор за възлагане на обществена поръчка № 47/17.09.2015 г. в заверено копие
и Протокол за приемане/предаване на материални запаси – кофа с обем 240 литра с
дата 03.01.2017 г.
ДОПУСКА на страната на жалбоподателя, при
условията на довеждане, един свидетел във връзка с обстоятелствата относно реда
за организиране и провеждане на сметосъбиране и сметоизвозване през процесния
период.
УКАЗВА на жалбоподателя да посочи
имената и адреса на свидетеля с писмена молба с препис за ответника.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника да представи
допълнителни писмени доказателствени средства, а именно Наредбата за определяне
и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община
Сапарева баня в редакцията на същата, действала
за 2016 г., решения на ОбС – Сапарева баня по чл. 67, ал. 2 от ЗМДТ за определяне
на ТБО за 2016 г., ведно с приетите план-сметки
за тази дейност, както и приложенията към Договор за възлагане на обществена
поръчка № 47 от 17.09.2015 г., касаещи
територията, в която е разположен имотът на оспорващия търговец.
ДОПУСКА един свидетел на страната на
ответника, при условията на довеждане, във връзка с установяване на
обстоятелствата, касаещи предоставяне на услугите, формиращи ТБО през процесния
период.
УКАЗВА на ответника да посочи имената и
адреса на свидетеля в писмена молба с препис за жалбоподателя.
АДВ. И.: Моля да ми дадете възможност да
представя доказателства, касаещи начина и районите, в които е извършвано
сметосъбиране, сметоизвозване, поддръжка на обществени места и депо по отношение на процесния имот.
СЪДЪТ
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника да представи доказателства,
относно предоставянето на услугите,
формиращи ТБО през процесните периоди, включително за поддържане чистотата на
териториите за обществено ползване и на депо за битови отпадъци.
За събиране на посочените писмени
и гласни доказателствени средства, делото следва да бъде отложено и СЪДЪТ
О П Р Е Д Е Л И:
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 5 май 2020 г. от 11,00
ч., за която дата страните са уведомени, свидетелите – при условията на
довеждане.
Протоколът
се изготви в с.з.
Заседанието приключи в 10:50 ч.
СЪДИЯ:
СЕКРЕТАР: